Niet langer enkel met cash betalen…

Vanaf 1 juli 2022 is het verplicht je klanten de mogelijkheid te bieden om elektronisch te betalen! Dit maakt betalen voor je klant niet alleen gemakkelijker, maar het helpt ook nog eens om fiscale fraude tegen te gaan. Twee vliegen in één klap dus, maar wat is er verder nog belangrijk om te weten over deze nieuwe regeling? Wij zetten het op een rijtje.

.

📝  Belangrijk om weten:

  1. Onder klanten verstaan we ‘particuliere consumenten‘.
    B2B-transacties vallen dus buiten deze nieuwe wet.

  2. Onder ‘onderneming’ of ‘handelaar’ verstaan we ‘iedereen die voor een langere tijd deelneemt aan het economische verkeer’. 
    Ook verenigingen en vrije en intellectuele beroepen horen hierbij.

  3. Je moet minstens 1 elektronische betaalmogelijkheid voorzien. Welke dit is mag je zelf bepalen: een betaalterminal voor debet- en/of kredietkaarten, toepassingen voor smartphones, of andere…
    ☛ 
    Meerdere keuzes verbeteren natuurlijk je customer experience.

    ⚠️   Belangrijk! Je mag geen extra kosten aanrekenen voor deze betaaloptie.__

  4. Cash betalingen moeten steeds mogelijk blijven.

.

Laat jij elektronisch betalen al toe? Vraag snel je uitverkoren betaalmethode aan bij jouw bank, want de wachttijden kunnen oplopen.


Bron: KBC